Er din bedrift klar til å satse i nye markeder internasjonalt?
Innovasjon Norge i samarbeid med Næringshagene i Rogaland setter denne våren opp «Internasjonal Markedsutvikling».
Internasjonal Markedsutvikling er en strategiworkshop over 2 dager der formålet er at bedriften skal konkretisere sin internasjonale forretningsmodell og plan for markedsintroduksjon.
På samlingene vil du lære- og få hjelp til:
- kartlegge faktorer som kan påvirke din forretningsmodell i nytt marked
- teste hvilke markeder som kan være aktuelle for din løsning
- utvikle din forretningsmodell, også i nye markeder
- få en forståelse av dine kritiske suksessfaktorer for å lykkes internasjonalt
- legge en plan for veien videre mot markedsintroduksjon
Målgruppen for tilbudet er:
- Etablerte bedrifter med eksisterende salg/omsetning som aktivt planlegger eller jobber med introduksjon i nye internasjonale markeder
- Unge bedrifter som aktivt jobber med eller søker internasjonal vekst og markedsinngang i løpet av de neste seks til 12 månedene, og som er rigget for dette gjennom tilgang til kapital og kompetanse.
Det anbefales at 2 personer fra bedriften deltar ved samlingene for å få best utbytte.
Første samling arrangeres 26. april kl 10.00. Sted: Gründerloftet, Strandgt. 66, 5528 Haugesund
Mellom samlingene vil bedriften få bistand fra både Innovasjon Norge og Næringshagen for å konkretisere og jobbe videre med internasjonaliseringsplanene.
Kurset retter seg mot bedrifter som enten eksporterer litt i dag, eller har en plan og ambisjon om å gjøre det.