På samlingene vil du lære- og få hjelp til:
– Kartlegge faktorer som kan påvirke din forretningsmodell i nytt marked.
– Teste hvilke markeder som kan være aktuelle for din løsning.
– Utvikle din forretningsmodell, også i nye markeder.
– Få en forståelse av dine kritiske suksessfaktorer for å lykkes internasjonalt.
– Legge en plan for veien videre mot markedsintroduksjon
Målgruppen for tilbudet er:
– Etablerte bedrifter med eksisterende salg/omsetning som aktivt planlegger eller jobber med introduksjon i nye internasjonale markeder.
– Unge bedrifter som aktivt jobber med eller søker internasjonal vekst og markedsinngang i løpet av de 6-12 månedene, og som er rigget for dette gjennom tilgang til kapital og kompetanse.
Det anbefales at 2 personer fra bedriften deltar ved samlingene for å få best ubytte.
Mellom samlingene vil bedriften få bistand fra både Innovasjon Norge og Næringshagen for å konkretisere og jobbe videre med internasjonaliseringsplanene.
Kurset retter aeg mot bedrifter som enten eksportere litt i dag, eller har en plan og ambisjon om å gjøre det.
Ta kontakt ved interesse og for mer informasjon om når vi setter opp neste kurs!